Tynell Activity Träningsgrupper

Under året kommer vi arrangera träningsgrupper med syftet att skapa en roligare och mer inspirerande träningsatmosfär. Här kommer vi lägga fokus på bra träning oavsett din nivå. Gör detta tillsammans med våra ledare från Tynell Activity. Här kommer du få köra träningspass innehållande lugnare distanspass, styrketräning av olika slag och så klart även intervallträning av olika varianter. Målet är att du ska få en inblick i hur du kan styra och lägga upp dina träningspass, kom och medverka oavsett nivå, vi anpassar efter ditt deltagande så alla kan vara med på passen. När det behövs delar vi också upp i gruppnivåer beroende på passens innehåll och syften. Läs mer om respektive träningsgrupp genom att klicka på det du önskar. Där hittar du information om anmälningstider, villkor och träningsprogram.

Alla kan vara med!
Vi kommer att anpassa träningen så att du kan vara med på våra träningspass. Under våra pass kommer vi att dela in i grupper. Vi har olika nivåer, nybörjare för dig som vill komma igång.
Sedan har vi också en grupp för medel/mer van. Kan du jogga 7-10 km så är det inga problem.
Vid behov kommer vi även köra en tuffare grupp som får utmana sig lite mer i intensiteten. Möjligheten finns såklart att bytta grupper under träningens gång. Alla kan vara med!

Vi fortsätter med succén och vinterns träningsgrupp även under kommande vintersäsong. Här kan du vara med som nybörjare till elitmotionär. Eftersom vi jobbar med många gruppindelningar så kan vi erbjuda bra kvalité och samtidigt ge individuella tips under resans gång.

Grupp 1: Motionär(Jag känner mig ovan)
Grupp 2: Mer van Motionär (Jag har åkt en del och känner mig trygg på skidorna)
Grupp Elit Motionär (Jag är en duktig skidåkare och vill åka snabbare). Lite mer fokus på stakning och intervaller med syfta att utmana sig lite mer i både teknik och fart i skidspåret, samt också sparra varandra i gruppen.

Ifjol körde vi gruppen ”elitmotionären” som vill testa på intervallträningen i sin längdskidåkning. Här fokuserar på intervaller i kombination med teknikträning. Vi lägger lite extra fokus på stakning (självklart även de andra delteknikerna i klassisk längdskidåkning) och sporras tillsammans.

Anmälan krävs för deltagande och detta gör du genom att skicka in ditt namn, mail, telefon och adress till info@tynellactivity.se
Sista anmälningsdag 3 december
Begränsat med antal deltagare
Spårkort löser man på egen han för säsongen eller för enstaka tillfällen.

Vid brist på snö kommer längdskidspassen att bytas mot barmarkspass för anpassad längdskidträning och teknikutveckling.

Pris
Hela träningsperioden 1595 kr/per
Enstaka tillfällen 399 kr

Program under planering

Vecka 50
Onsdag 12/12
18.00-19.00
Samling:  Lugnet Skidstadion
Pass: Teknikträning med fokus på koordination, balans och tyngdöverföring. Vi börjar med att bygga en grund för att träna på tryggheten och åkekonomin.
Pass grupp Elitmotionär: Inledande teknikträning av balans och stakning med avslutande stegringslopp.

Vid snöbrist under träningspassen innan jul kommer vi köra träning med fokus på uthållighet och teknikförberedande träning.

Vecka 51
Onsdag 19/12
18.00-19.00
Samling: Lugnet Skidstadion
Pass: Teknikträning med fokus på koordination, balans och tyngdöverföring.
Pass grupp Elitmotionär: Inledande teknikträning/tyngdöverföring, utförsåkning samt stegringslopp.

Vid snöbrist under träningspassen innan jul kommer vi köra träning med fokus på uthållighet och teknikförberedande träning.

Vecka 1
Onsdag 2/1
18.00-19.00
Samling: Lugnet Skidstadion
Pass: Teknikfokus fortsätter i varierad terräng samt utförsträning/kurvtagning. Övningar att jobba vidare med inför kommande träningspass. Skidstyrka!
Pass grupp Elitmotionär: Skidstyrka på skidor och teknik, kurvtagning och balans.

Vecka 2
Onsdag 9/1
18.00-19.00
Samling: Lugnet eller annan plats beroende på arbeten på skidstadion
Pass: Fokus på stakträning och tyngdöverföring. Hitta rätt stakteknik utifrån sin egen styrka och anpassa tekniken till underlaget.
Pass grupp Elitmotionär: Teknik med fokus på backe och längre intervalldrag.

Vecka 3
Onsdag 16/1
18.00-19.00
Samling: Lugnet
Pass: Teknikträning med utförsträning, saxning och val av delteknik i terräng.
Pass grupp Elitmotionär: Uppvärmning med fokus på balansträning. Sedan korta och långa intervaller.

Vecka 4
Onsdag 23/1
18.00-19.00
Samling: Lugnet
Pass: Inledande teknik och tyngdöverföring. Fokus ligger sedan på stakning och överkroppsstyrkan. Skidstyrka!
Pass grupp Elitmotionär: Stakning teknik och långa tröskelintervaller med impulser i.

Vecka 5
Onsdag 30/1
18.00-19.00
Samling: Lugnet
Pass: Fortsatt teknikträning av balans samt utförsträning och kurvtagning. Anpassning efter gruppen.
Pass grupp Elitmotionär: Skidstyrka och intervaller i varierad terräng för att träna på att byta ”växel”

Vecka 6
Onsdag 6/2
18.00-19.00
Samling: Lugnet
Pass: Finslipning av teknik
Pass grupp Elitmotionär: Teknikfokus och balans. Kortare intervaller med max-insats.

Vecka 7
Onsdag 13/2
18.00-19.00
Samling: Lugnet
Pass: Finslipning av teknik.
Pass grupp Elitmotionär: Formtoppningspass och teknikslipning.

Vecka 8
Onsdag 20/2
18.00-19.00
Samling: Lugnet
Pass: Avslutande pass, mer info kommer
Pass grupp Elitmotionär: Formtoppningspass och teknikslipning.
Vasaloppsveckan 2019 drar igång på fredagen.

Villkor
• Betalning sker mot faktura ca en vecka innan kursen startar.
• Vid påbörjad kurs återbetalas ej deltagaravgiften eller efter sista avbokningsdag.
• Sista anmälan 3 december för medverkan under hela perioden
• Sista avbokningsdag 3 december för medverkan under hela perioden
• Sista anmälan inför enstaka tillfällen, 5 dagar före resp. träningspass
• Sista avbokning vid enstaka tillfällen, 3 dagar före resp. träningspass
• Information kommer att skickas ut inför träningstillfällena samt om ev. ändringar i programmet uppstår. Uppdaterad information kommer också att kunna läsas på vår Facebooksida, klicka här.

Vill du komma igång?

Start 17 april kl18.00. (fyra onsdagar)
Vi kommer hålla till i Falun.
Intresseanmälan: info@tynellactivity.se

Under planering, kommer snart! 

Här kommer fokus vara att bygga upp en grund genom styrka och lättare konditionsträning. Ta nu chansen att hitta inspiration och kontinuitet!!!

Sommarträning för uppbyggnad av uthållighet och styrka under 10 veckor
Fortsätt vårträningen med oss genom att behålla kvalité och kontinuitet under sommaren.

Start den 22 maj
Intresseanmälan: info@tynellactivity.se
Det kommer vara möjligt att gå i mellan våra träningsgrupper under pågående träningsperiod för att just du ska hitta din nivå.

Under planering.

Träningsgrupp 2.0
Har du tidigare varit med i våra träningsgrupper och vet dina förutsättningar så är det denna grupp du ska vara med i inför kommande sommar också.

Träningsgrupp – Komma igång 1.0!
Här kommer du även kunna välja vår grupp om du ännu inte kommit igång eller behöver hitta kontinuiteten till en början. Här handlar det om att bygga upp styrka och lättare fysisk aktivitet.

Höstens träningsgrupp med utveckling och utmaning av kondition samt styrka under 10 veckor
Var med i Tynell Activitys Träningsgrupp hösten 2019 och träna din kondition oavsett löpare, skidåkare eller cyklist. Var med och variera ditt träningsinnehåll och sporras tillsammans med andra.

Första passet 11 september
Intresseanmälan: info@tynellactivity.se
Det kommer vara möjligt att gå i mellan våra träningsgrupper under pågående träningsperiod för att just du ska hitta din nivå.

Under planering

Träningsgrupp 2.0
Har du tidigare varit med i våra träningsgrupper och vet dina förutsättningar så är det denna grupp du ska vara med i inför kommande sommar också.

Träningsgrupp – Komma igång 1.0
Här kommer du även kunna välja vår grupp om du ännu inte kommit igång eller behöver hitta kontinuiteten till en början. Här handlar det om att bygga upp styrka och lättare fysisk aktivitet.

Som medlemmar i Tynell Actvitys Träningsgrupper får du exklusiva erbjudanden från våra samarbetspartners. Du blir även medlem i den träningsgrupp som Tynell Activity har på Facebook där vi delar och förmedlar tips och tankar, samt träningspass och erbjudanden. Se nu till att anmäla dig till din träningsgrupp och följ med oss på träningspassen. Å du.. kom ihåg att du kan vara med oavsett nivå.