Tynell Activity Träningsgrupper

Under året kommer vi arrangera träningsgrupper med syftet att skapa en roligare och mer inspirerande träningsatmosfär. Här kommer vi lägga fokus på bra träning oavsett din nivå. Gör detta tillsammans med våra ledare från Tynell Activity. Här kommer du få köra träningspass innehållande lugnare distanspass, styrketräning av olika slag och så klart även intervallträning av olika varianter. Målet är att du ska få en inblick i hur du kan styra och lägga upp dina träningspass, kom och medverka oavsett nivå, vi anpassar efter ditt deltagande så alla kan vara med på passen. När det behövs delar vi också upp i gruppnivåer beroende på passens innehåll och syften. Läs mer om respektive träningsgrupp genom att klicka på det du önskar. Där hittar du information om anmälningstider, villkor och träningsprogram.

Alla kan vara med!
Vi kommer att anpassa träningen så att du kan vara med på våra träningspass. Under våra pass kommer vi att dela in i grupper. Vi har olika nivåer, nybörjare för dig som vill komma igång.
Sedan har vi också en grupp för medel/mer van. Kan du jogga 7-10 km så är det inga problem.
Vid behov kommer vi även köra en tuffare grupp som får utmana sig lite mer i intensiteten. Möjligheten finns såklart att bytta grupper under träningens gång. Alla kan vara med!

Sommarträning för uppbyggnad av uthållighet och styrka under 10 veckor
Fortsätt vårträningen med oss genom att behålla kvalité och kontinuitet under sommaren. Syftet är att skapa en roligare och mer inspirerande träningsatmosfär som leder till utveckling. Här kommer vi jobba med variation i träningen för att bygga en grund samt utveckla din fysiska nivå. Allt för att skapa kunskap om hur just du kan lägga upp dina träningspass.

Gör detta tillsammans med våra ledare från Tynell Activity som kommer guida dig genom sommaren. Ett perfekt sätt att få kontinuitet och variation tillsammans med andra.

Första passet kommer att köras den 20 maj och det sista passet 12 augusti. Vi kommer köra ett semesteruppehåll på tre veckor i juli.

Efter sommarens träningsgrupp har vi ett kortare uppehåll innan möjligheten finns att vara med i kommande höstens- och vinterns träningsgrupper.

Anmälan
Anmälan krävs för deltagande och detta gör du genom att skicka in ditt namn och kontaktuppgifter till info@tynellactivity.se

Sista anmälan
Sista anmälningsdag 13 maj

Pris
Pris hela träningsperioden 1495 kr/person
Pris enstaka tillfällen 295 kr (Rullskidpassen 395 kr)

Program
Med reservation för eventuella ändringar i träningspassen.

Vecka 21
Onsdag
18.00
Samling: Lugnet
Pass: Löpning och kort introduktion till löpskolning samt funktionell styrka med lättare intervallinslag.

Vecka 22
Onsdag
18.00
Samling: Lugnet eller Stångtjärn
Pass: Korta intervaller i både obanad terräng samt stig/skidspår. Möjlighet till både gång och löpning för bra intensitet och anpassning av sin egen förmåga.

Vecka 23
Onsdag
18.00
Samling: Lugnet
Pass: Tynell Special – Funktionell styrkebana med pulsdrivande träning. Även alternativa inslag av löpning/gång. Innehållande spänstträning

Vecka 24
Onsdag
18.00
Samling: Källviksbacken
Pass: Stavgång i backe med inledande teknikträning. Passar ALLA!

Vecka 25
Onsdag
17.30
Samling: Lugnet, samåkning (15 min resa)
Pass: Myrlöpning för skonsam och pulshöjande träning. Benstyrka med stavgång.
Passar ALLA!

Vecka 26
Onsdag
18.00
Samling: Falun
Här finns möjligheten att välja teknikträning rullskidor eller med stavgång/löpning
Pass:Intervallbana med kuperad terräng för att variera belastning av puls. Kan såklart anpassa efter sin förmåga och uthållighet.
Alt vid intresse:  Rullskidor för den som vill prova på eller kör det. (Mer info om detta kommer)

Vecka 30
Onsdag
18.00-19.00
Samling: Stångtjärn
Pass: Intervallträning i stege Löp/gång i både backe och flack terräng. Anpassas i gruppnivåer.
Alt vid intresse:  Rullskidor för den som vill prova på eller kör det. (Mer info om detta kommer)

Vecka 31
Onsdag
18.00-19.00
Samling: Källviksbacken
Pass: Stavgång/löpning med inslag av varierad intervallform.

Vecka 32
Onsdag
18.00-19.00
Samling: Lugnet
Pass: Tynell Special – Funktionell styrkebana med pulsdrivande träning. Även alternativa inslag av löpning/gång. Innehållande spänstmoment.

Vecka 33
Onsdag
18.00-19.00
Samling: Lugnet
Pass Favoritpass i repris efter 9 veckor.

Villkor

  • Betalning sker mot faktura ca en vecka innan kursen startar.
  • Vid påbörjad kurs återbetalas ej deltagaravgiften eller efter sista avbokningsdag.
  • Sista anmälan 13 maj för medverkan under hela perioden
  • Sista avbokningsdag 13 maj för medverkan under hela perioden
  • Sista anmälan inför enstaka tillfällen, 5 dagar före resp. träningspass
  • Sista avbokning vid enstaka tillfällen, 3 dagar före resp. träningspass
  • Information kommer att skickas ut inför träningstillfällena samt om ev. ändringar i programmet uppstår. Uppdaterad information kommer också att kunna läsas på vår Facebooksida, klicka här.

Höstens träningsgrupp med utveckling och utmaning av kondition samt styrka under 10 veckor
Var med i Tynell Activitys Träningsgrupp hösten 2020 och träna din kondition oavsett löpare, skidåkare eller cyklist. Var med och variera ditt träningsinnehåll och sporras tillsammans med andra.

HÄR KAN DU FÖLJA MED SOM NYBÖRJARE TILL MER VAN!!!

Första passet Torsdag den 10 september

Anmälan krävs för deltagande och detta gör du genom att skicka in ditt namn, mail, telefon och adress till info@tynellactivity.se

Sista anmälningsdag 28/8

Vi kommer erbjuda rullskidor på några av träningstillfällena om intresse finns för detta. Se program nedan med reservation för eventuella ändringar av något träningspass.

Pris
Hela träningsperioden 1495 kr/per
Enstaka tillfällen 295 kr (Rullskidpassen 395 kr)

Program

Vecka 37
Torsdag 10/9
18.00-19.00
Samling: Lugnet
Pass: Inledande uppvärmning med löpskolning samt styrka för hela kroppen. Övergår sedan till anpassning av intervallträning med både skidgångsstavar och ren löpning. Med syfte att förbereda sig för kommande veckor.

Vecka 38
Torsdag 17/9
18.00-19.00
Samling: Lugnet
Pass: Pulsstyrka. Vi varvar löpning med styrka. Vi kör i löparskor och kör styrkan med egna kroppstyngden. Styrkan är viktig för kroppshållning och teknik, men även skadeförebyggande.

 Vecka 39
Torsdag 24/9
18.00-19.00
Samling: Stora mossen
Pass: Längre och kortare intervaller som löpning/gång och löpning med stavar.

Vecka 40
Torsdag 1/10
18.00-19.00
Samling: Källviksbacken
Pass: Stavgångsintervaller med olika intensitetszoner och längder. Fokus ligger på att bygga vår kapacitet och får jobba med flåset. Du kan här lägga upp belastning och nivå efter dina förutsättningar.

Vecka 41
Torsdag 8/10
18.00-19.00
Samling: Stångtjärn/Falun.
Pass: Löpning med tröskelintervaller i kontrollerad farthållning. Fokus på detta pass är att jobba med mjölksyratröskeln samt delvis den muskulära uthålligheten. Längre intervaller 3-6 min i flackare terräng! Alt vid intresse erbjuda: Rullskidåkning med fokus på teknikträning.

Vecka 43
Torsdag 22/10
18.00-19.00
Samling: Lugnet
Pass: Pulsstyrka. Vi varvar löpning med styrka. Vi kör i löparskor och kör styrkan med egna kroppstyngden. Styrkan är viktig för kroppshållning och teknik, men även skadeförebyggande.

Vecka 44
Torsdag 29/10
18.00-19.00
Samling: Källviksbacken
Pass: Stavgångsintervaller. Vi kör grenspecifika intervaller med stavar där vi jobbar såväl tekniskt som med flåset för att förbättra konditionen.

Vecka 45
Torsdag 5/11
18.00-19.00
Samling: Lugnet
Pass: Pulsstyrka samt intervallblock. Här vill vi få ett bra pass med pulshöjande träning får vår kapacitet och kroppshållning.

Vecka 46
Torsdag 12/11
18.00-19.00
Samling: Lugnet
Pass: Korta intervaller för att jobba med hastighet och samtidigt kondition och löpstyrka.

Vecka 47
Torsdag 19/11
18.00-19.00
Samling: Lugnet
Pass: löpning med stavar (Intervallbana). Inledande uppvärmning med spänstövningar, för att sedan övergå till varierade intervallformer.

När den sparade snön läggs ut kan vi eventuellt erbjuda vissa pass på snö. Men detta kommer vi att meddela och erbjuda löpande beroende på förutsättningar.

Villkor

  • Betalning sker mot faktura närmare kursstarten
  • Vid påbörjad kurs återbetalas ej deltagaravgiften eller efter sista avbokningsdag
  • Sista anmälan 28 augusti för medverkan under hela perioden (Från sista anmälningsdag är bokning bindande)
  • Sista avbokningsdag 28 augusti för medverkan under hela perioden
  • Sista anmälan inför enstaka tillfällen, 4 dagar före resp. träningspass
  • Sista avbokning vid enstaka tillfällen, 3 dagar före resp. träningspass
  • Information kommer att skickas ut inför träningstillfällena samt om ev. ändringar i programmet uppstår. Uppdaterad information kommer också att kunna läsas på vår Facebooksida, klicka här.

Vill du komma igång? Vårträning för uppbyggnad (start 8/4) (avslut 6/5)

Använd friskvårdspengen!

Med flera års erfarenhet har vi nu insett att träning tillsammans, oavsett nivå har skapat en väldigt inspirerande träningsmiljö.

Följ med på fem träningstillfällen innan sommarens träningsgrupp drar igång. Här lägger vi fokus på att aktivera kroppen och skapa rätt förutsättningar med att bygga upp styrka och grundkondition.

Här kan du vara med som ren nybörjare till mer van och vi kommer lära dig att hitta en bra balans och belastning på din träning.

Följ med och skapa inspiration i träningen där vi lägger fokus på cirkelstyrka, lättare konditionsträning och samtidigt möjlighet till lite utmanande träning.

Det du bland annat kommer få göra är att:

  • Utveckla din grundstyrka
  • Genom stavgång utveckla din kondition
  • Utmana dig själv och inser att du kan mer än du tror
  • Styra din intensitet efter dina förutsättningar

Med detta kan du sedan hitta inspiration till vidare utveckling av din träning. Uppleva känslan av att man faktiskt blir piggare med träning, förebygger skador och mår bättre. Ingen förkunskap krävs för dig som vill vara med under dessa träningstillfällen.

Program
8 april – Pass 1
Grundstyrka med stationer där vi kommer jobba med balans, överkropp och ben.
Även inleda till löpning och löpstyrka.

15 april – Pass 2
Benstyrka av olika intensiteter samt bålträning & hållningsstyrka.
Samt lättare löpning och löpstyrka.

22 april – Pass 3
Cirkelstyrka med hjälp av olika vikter och kroppshållning. Bygger vidare på stavgång. Endast intervaller i kontrollerad fart.

29 april – Pass 4
Löpning och löpstyrka samt avslutande bålstabilitet.

6 maj – Pass 5
Grundstyrka med stationer där vi kommer jobba med balans, överkropp och ben.
Avslutningsvis stavgång med egen styrning av intensitet och belastning.

Pris
Hela perioden 1095 kr
Enstaka pass 300 kr

Anmälan
Du anmäler dig till info@tynellactivity.se

Villkor

  • Betalning sker mot faktura ca en vecka innan kursen startar.
  • Vid påbörjad kurs återbetalas ej deltagaravgiften eller efter sista avbokningsdag.
  • Sista anmälan 1 april för medverkan under hela perioden
  • Sista avbokningsdag 1 april för medverkan under hela perioden
  • Sista anmälan inför enstaka tillfällen, 3 dagar före resp. träningspass
  • Sista avbokning vid enstaka tillfällen, 1 dagar före resp. träningspass
  • Information kommer att skickas ut inför träningstillfällena samt om ev. ändringar i programmet uppstår. Uppdaterad information kommer också att kunna läsas på vår Facebooksida, klicka här.

Under planering

Vi fortsätter med succén och vinterns träningsgrupp även under kommande vintersäsong. Här kan du vara med som nybörjare till elitmotionär. Eftersom vi jobbar med många gruppindelningar så kan vi erbjuda bra kvalité och samtidigt ge individuella tips under resans gång.

Grupp 1: Motionär(Jag känner mig ovan)
Grupp 2: Mer van Motionär (Jag har åkt en del och känner mig trygg på skidorna)
Grupp Elit Motionär (Jag är en duktig skidåkare och vill åka snabbare). Lite mer fokus på stakning och intervaller med syfta att utmana sig lite mer i både teknik och fart i skidspåret, samt också sparra varandra i gruppen.

Gruppen ”elitmotionären” är för dig som vill testa på intervallträning i din längdskidåkning. Här fokuserar vi på intervaller i kombination med teknikträning. Vi lägger lite extra fokus på stakning (självklart även de andra delteknikerna i klassisk längdskidåkning) och sporras tillsammans.

 

Villkor
• Betalning sker mot faktura ca en vecka innan kursen startar.
• Vid påbörjad kurs återbetalas ej deltagaravgiften eller efter sista avbokningsdag.
• Sista anmälan 2 december för medverkan under hela perioden
• Sista avbokningsdag 2 december för medverkan under hela perioden
• Sista anmälan inför enstaka tillfällen, 5 dagar före resp. träningspass
• Sista avbokning vid enstaka tillfällen, 3 dagar före resp. träningspass
• Information kommer att skickas ut inför träningstillfällena samt om ev. ändringar i programmet uppstår. Uppdaterad information kommer också att kunna läsas på vår Facebooksida, klicka här.

Som medlemmar i Tynell Actvitys Träningsgrupper får du exklusiva erbjudanden från våra samarbetspartners. Du blir även medlem i den träningsgrupp som Tynell Activity har på Facebook där vi delar och förmedlar tips och tankar, samt träningspass och erbjudanden. Se nu till att anmäla dig till din träningsgrupp och följ med oss på träningspassen. Å du.. kom ihåg att du kan vara med oavsett nivå.